Sidevisninger forrige uke

lørdag 17. mars 2012

Fantastiske Ciang Mai:):)

Vi ankom Ciang Mai lørdag kveld etter to flyturer. Her har vi nå vært i 7 hele dager. Har bodd på et koselig hotell som til og med har et lite svømmebasseng J Her har jeg bodd sammen med skjønne May Helen, noe som har vært helt tipp toppJJ

Tirsdag var vi i elefant park. Dagen startet med å sitte på flåte rennende nedover en lang elv. Spesiell opplevelseJ  Deretter fikk vi se parkens elefanter som inntok et skikkelig buffé måltid bestående av melon, ananas, og andre grønne godsaker. Etter middagsmaten tok elefantene seg et velfortjent bad samt at de hadde et utrolig bra show for oss. Der fikk vi se elefanter som spilte fotball, danset, gikk på rekke hale i hale og ikke minst elefanter som malte flotte malerier. Hver og en elefant hadde sin spesialitet. En av elefantene tegnet fjell og elefanter, den andre trær og den siste fugler undertegnet med sin egen underskrift og ordene I love you på arketJ Jeg måtte selvsagt kjøpe et maleri som et minne om disse fantastiske elefantene. Til slutt fikk vi ri på disse enorme dyrene der vi satt i seter. Føltes ut som om vi vandret midt i jungelen. En skikkelig gøy opplevelseJJ

Meg, Salvis og May Helen klare for flåte tur. Sjekk de stiilige hattene:)
Gjengen på flåten:)

Elefanten Suda som tegner et fantastisk maleri:)
Og her er resultatet:) Imponert eller??
Meg og Christine på tur i jungelen ridende på elefant:)
Her kommer vi ridende:):)


I dag lørdag har jeg vært på kokkekurs der jeg har laget hele 5 thailandske retter. Skikkelig artig for en mat og helse lærerJ Under kan dere se bilder av resultatet:) 
Her er gjengen klar for matlaging:)
Handler dagens ingredienser på marked:)
Chriken in Coconut milk:)
Stor koooser meg på kjøkkenet:) 
Fried Noodle Thai Style:)                   
Igår var vi på dragshow i byen:) Utrolig morsomt:)
Torsdag våknet jeg opp skikkelig nervøs og skjelven. Dagen var nemlig kommet for min største frykt på turen, nemlig tigerparken, Tiger Kingdom. Planen var å gå inn til de minste og prøve meg på den største tigeren. Men når jeg først kom frem ble jeg tilbudt en pakke der en måtte gå inn i 5 forskjellige bur til tigre på 2, 4, 5, 12, og 18. måneder. Her fikk jeg med en egen fotograf som var med meg hele veien. Må bare minne der alle om at disse tigrene ikke er bundet til noen form for lenker, og en går inn til dyrene på helt egen risiko!


Meg og Åse klare for å gå inn til tigrene. Litt småå nervøse...
                                             

2 måneder gammel tiger:) 
Meg og lille tiger puus:)

Her er den tøffe gjengen som gikk sammen inn i burene til tigrene:)
Her er hele gruppen samlet sammen med en 12 måneder gammel tiger:)
Slapper av sammen med en 5 måneder gammel tiger:)
Her med tigergutt på 18 måneder:) 
Ellers har jeg brukt dagene meget fornuftig her i Ciang Mai. Har fått meg skreddersydd kjole. Helt enkel med v- hals som går ned til knærne og flettete stropper i en fiiin lilla fargeJ Har også fått tegnet Tuva i et portrett som jeg er meget godt fornøyd med. Ellers gjort gode innkjøp på night marked som de har hver dag i byen (se de bildene under).

Meg og Christine på nattmarked:)

Prøver morgenkåper:)

Pannebånd prøving:)
Meg og May Helen leser kart:):)
Prøver våre nyye fiine skredderydde kjoler:)                                                
Skjønne Tuva moren tegnet av en meget dyktig kunstner:)

Nå skal vi ut på en irsk pub for å feire St. Patricks day.

Over og ut fra Ciang Mai. Neste stopp BankokJJJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar