Sidevisninger forrige uke

tirsdag 3. april 2012

KUTA:)

Nå har vi allerede vært på Kuta en uke. Vi har bodd på et flott hotell med eget bassengområde og solstoler. HerligJ Dagene har gått mye med til soling ved bassenget eller på ulike strender som vi har besøkt. Brunfargen begynner heldigvis sakte men sikkert å ta seg opp igjenJJ

Ellers var jeg sammen med 5 andre medstudenter på besøk i fengselet her på øyen. Det er dette fengselet det var fangeopprør for en måneds tid siden.

Sleve besøket ble et meget spesielt møte. Vi fikk tildelt noen fanger som vi fikk lov å prate med. Vi satt inne på et område der besøkende fikk lov å komme. Rundt oss satt mange som ventet på å få prate med sitt familiemedlem. Vi hadde også med oss hver vår pose med Shampo, såpe, vaskemiddel, tannkrem og en pakke kjeks som takk for at de ville møte oss. De fleste som vi pratet med satt inne for narkotika forbrytelser som det er veldig høye straffer for her i Indonesia. 

Jeg var så heldig å få lov til å dra ut til fengselet en gang nummer to. Jeg hadde nemlig et stort ønske om å få treffe australieneren Andre Chan som var lederen av Balii Nine. Andre Chan er dømt til døden for smugling av narkotika. Er også en til som har fått dødsstraff, mens de 7 i Balii nine sitter inne på livstid.

Andrew Chan var 21 år da han ble tatt, og har sittet inne i 7 år. Han har anket sin dom flere ganger, men nå ser det ut som nesten alt håp er ute. Siste og eneste mulighet er at presidenten i Indonesia gir benådning.

Andrew var bare et helt fantastisk menneske. Han sa så mange kloke og vise ord. Det viktigste for han var å gripe hver eneste mulighet, og gjør hver dag til en spesiell dag. Andrew ble kristen da han først kom til fengselet og er aktiv i menigheten de har i fengselet. Dessuten er han en veldig viktig person for miljøet blant de innsatte.
Jeg oppfordrer alle til å gå inn på denne siden å skrive under på kampanjen for å hjelpe Andre Chan. Her kan dere også se en videopresentasjon. http://mercycampaign.org/andrew-chan#video. Har også en dokumentar om de to som har fått dødsdom: http://www.youtube.com/watch?v=fXjpQkPfnaY

Nå bærer det avgårde til neste stopp som er Lombok. Her skal vi også være i en uke.
Ønsker dere alle hjemme en riktig fin påske. Håper været og skiføre blir bra for alleJ Skulle ønske jeg kunne vært hjemme bare den ene uken i påsken. Men nå nærmer det seg virkelig hjemreise. Er bare 28 dager til dere har meg hjemme i Bergen by igjenJ


På tur med Linn, Grete, Gunhild, Linn og Susanna:)
Kooser meg på stranden:)
Meg og Mari på besøk i et tempel område med fiin utsikt:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar