Sidevisninger forrige uke

fredag 20. januar 2012

Siste dag på Sri Lanka:)

Her har glade og fornøyde jenter etter å ha nådd toppen på Sigrya fjellet:)













Da er vi kommet til siste dag på Sri Lanka. Nå befinner vi oss i byen Negombo som er forstaden til hovedstaden Colombo. Har første fri dag i dag, og den brukes til vasking av klær, sitte på internett som vi endelig har tilgjengelig der vi bor, gjøre de siste innkjøp i byen og slappe av. I morgen går turen videre til Lankawi og Malaysia.

Oppsummert har jeg hatt en veldig fin tid her på Sri Lanka, selv om alt ikke har gått helt etter planen. Spesielt gjelder dette stedene vi har bodd på. Vi har blitt lovet senger til alle, og en standard som overhode ikke har blitt overholdt. Nesten alle plassene vi har vært på, har de forventet at vi skal sove 3 og 4 i en seng. Så har vært en del frustrasjon i forhold til dette. Spesielt da vi ankom stedet hvor vi skulle sove før Adams Peak, og ikke fikk senger til alle før langt ut på natt. Det førte til kun 1 time søvn, før vi skulle bestige fjellet. Har også innfunnet oss med en haug av krypdyr inne på rommene vi har bodd på. Senest i går ble jeg også møtt av en ku rett utenfor dørenJ

Når det gjelder maten her på Sri Lanka, har jeg klart meg overraskende bra. Har prøvd mange nye retter, og smaken har ikke vært så verst. Men kjenner jeg begynner å bli litt små lei ris og kyllingJ Gleden var stor da vi fant pizza hut i Kandy. Har aldri smakt såå god pizza førJ

Ellers går alt her på Sri Lanka time, og i dette landet tar ting tid!. Folket her går ikke etter klokke, så når vi sier at vi ankommer hotellet etter et gitt klokkeslett, kan vi fort risikere at ingen er tilstede. Å bestille mat på restaurant kan fort ta 2 timer. Så her må man bare være tolmodig, noe som har vært en prøve for min delJ

Må også snakke litt om toalettene her på Sri Lanka. Det er ikke akkurat standarden vi er vant til i Norge. For det meste går det i mørke rom, skitne og fæle med et hull i bakken. Så når noen i gruppen finner et skikkelig toalett med toalett papir er det full jubel blant flokkenJ

Så må jeg si at jeg har stor kost meg med hele gjengen. Vi har hatt en helt fantastisk lærer med oss, som kan ALT om Sri Lanka. Også bussjåføren, assistenten hans og guiden som har vært med oss hele turen har også vært helt fantastiske. Senest i forgårs satte bussen seg fast i sanden utenfor det ene hotellet vi skulle bo på. Buss teamet sto hele natten og store deler av dagen for å få løs bussen. De gjorde en kjempe jobbJ
Ellers gleder vi oss alle sammen til å komme til neste land på den utrolige reisen. Gleeder megJJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar