Sidevisninger forrige uke

søndag 12. februar 2012

Oppsummering fra Kuala Lumpur


De 5 dagene vi har tilbrakt i Kuala Lumpur har vært helt supre. Vi har bodd på et hotell midt i China town, som består av flere gater med forskjellige boder der de de selger alt mulig. Må vel si jeg har blitt litt små irritert av gå forbi folk som roper og prøver å få deg til å kjøpe alle disse tingene de selger.

Vi har fått undervisning av forskjellige dyktige forelesere mens vi har vært her. Til og med statsministerens datter har forelest for ossJ Ellers har vi fått med oss et husbesøk hos noen metodister. Var litt så nervøs på forhånd da jeg ikke helt visste hva jeg gikk til, men det endte opp som et veldig koselig besøk. Vi sang store deler av møtet og fikk servert mange forskjellige matretterJ


Her er vi med våre nye venner:)
Vakker:t:)

Lørdag var vi rundt på litt forskjellige 
ting. Dagen startet med et besøk i et hinduistisk tempel. Deretter dro vi til statsmoskeen. Her fikk vi på oss både hijab og noen morsomme lilla drakter som vi måtte bære på oss når vi skulle rundt å kikke utenfor moskeen. Deretter dro vi med tog til Batu Caves som er hellige grotter for hinduistene. Her var det også marked der jeg fikk kjøpt meg punjabi (se bildet under) Lørdags kveld hadde jeg gledet meg til god mat på hardrock cafe. Men da det var venteliste og 45 før oss i køen ble ikke det noe av dessverre. Vi dro derfor for å spise på en food court der de bare hadde retter med ris og nudler noe jeg absolutt ikke var giret på. Ble ingen middag på megJ Vi fikk i alle fall tatt noen flotte bilder utenfor twin towers (nest største bygg i verden) På kvelden ble det et vanvittig regn vær akkurat i det vi var på vei hjem. Så jeg endte opp på hotellet kliss klass våt, iskald og med knekkebrød som lørdagsmat. Flott lørdagskveldJJ





Meg og Sandra utenfor twin towers:)

Ellers må jeg si at shoppingen her i Kuala Lumpur har vært fantastisk bra, og selvsagt blitt en stor del av oppholdet. De har to gigantiske kjøpesentre i byen, med alle butikkene du kan tenke deg. Så lommeboken har fått kjørt seg litt jaJ Har blant sikret meg to par flotte nike sko som dere ser på bildet under. Før vi drar i morgen skal jeg på postkontoret å sende hjem to store poser med diverse sko og klærJ
Nå er vi alle sammen veldig klare for en strand og litt soling igjen. Føler at brunfargen er på vei til å forsvinne. Men viktigst, eksamen nærmer seg med stormskritt. Bare litt over en uke igjen. Skrekk og gru….


Her er jeg sammen med fredsbjørnen fra Norge:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar